Corrections: January 29, 2022 – The New York Times

An article published on Friday about school closures in India misspelled the last name of the head of the Population Foundation. She is Poonam Muttreja, not Poonam Mattreja.

An article published Monday about the recent resignation of Mark B. Rosenberg as president of Florida International University in Miami misspelled the last name of the man appointed to serve as the school’s interim president. He’s Kenneth Jessell, not Jessel.

A story on Page 7 this weekend about Michael Fanone, a Metropolitan Police officer who defended the Capitol on Jan. 6, 2021, loosely references the time of Fanone’s interview with Molly Ball, a reporter from the Time magazine. This took place shortly before he returned to work in September, not after.

A January 23 article on the conflict in eastern Ukraine misstated the year of Stanislav Aseev’s arrest. It was 2017, not 2015.

A January 23 article on the transmission of the coronavirus between animals and humans misrepresented the number of European countries that have banned or begun phasing out the farming of fur animals following outbreaks of coronavirus in farms. mink in 2020. Three European countries, not 12, did so after the outbreaks. Additionally, legislation banning fur farming in Poland is still pending.

An August 31 obituary on wine exporter Rebecca Wasserman-Hone, using information from her family, misstated the name of her first husband. He was Denison Andrews, not Dennis Andrew. This fix has been delayed as the error was only recently brought to the attention of editors.

Errors are corrected in print whenever possible, so some errors noted here may not have appeared in all editions.


To contact the Newsroom regarding correction requests, please email [email protected] To share your feedback, go to nytimes.com/readerfeedback.

Comments on opinion pieces can be emailed to [email protected]

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or email [email protected]