Corrections: March 26, 2022 – The New York Times

A report published Friday about Justice Ketanji Brown Jackson’s Supreme Court confirmation hearing misrepresented the role of Sen. Mitch McConnell, Republican of Kentucky. He is the minority leader in the Senate, not the majority leader.

An article published on Thursday on Germany’s military readiness referred inaccurately to the rank and title of Lt. Gen. Alfons Mais. He’s a lieutenant general, not a general, and he’s the head of the German army, not Germany’s chief of defense.

An article published on Friday about the Biden administration’s plan to accept 100,000 refugees from Ukraine misrepresented countries outside the European Union that have created private sponsorship programs. It is Britain and Canada, not Ireland, which is a member of the union.

A story on Page 8 this weekend about Halle Berry’s 2002 Best Actress Oscar win misrepresents Hattie McDaniel and Sidney Poitier’s Oscar accomplishments. They were two of the black performers to win acting Oscars before Halle Berry; they weren’t the only two.

An article on Page 4 this weekend about Shaina Taub’s musical “Suffs” misquotes the lyrics to the song “Find a Way.” They’re “How are we going to do it when it’s never been done?” and not “when it was not done?” and “How are we going to find a way where there is none?” » and not « when there is none? The article also misrepresents the title of a song from the musical. The error was repeated in an image caption. It’s “Beware the Suffragettes”, not “Beware the Suffragettes”.

A booklist entry on page 14 this weekend misrepresents a detail about the protagonist of “The Cherry Robbers.” She is contacted by a journalist; she is neither a journalist herself nor pretends to be one.

A March 19 obituary on television producer and filmmaker Jack Willis misstated the first name of one of his collaborators on the documentary “The Streets of Greenwood.” He was Fred Wardenburg, not Phil.

On Wednesday, an obituary for author and lifestyle personality Chris Madden misrepresented the name of one of his Hearst-published magazines and the year it was first published. It was Your Good House, not At Home With Chris Madden, and the first issue was in 2006, not 2005. (At Home With Chris Madden, shown in a photo with the obituary, was a different magazine, published by Hachette.) It also misstated the end year of Ms. Madden’s HGTV program “Interiors by Design.” It was 2002, not 2003.

A Thursday obituary on former Secretary of State Madeleine Albright misidentified the Denver high school she attended. It was Kent School for Girls, not Kent Denver School. (Kent School for Girls merged with Denver Country Day School to become Kent Denver School in 1974.)